— Kurzy
Zážitkové tvorenie pre deti od 2-3 rokov
O kurze
Naše Zážitkové tvorenie pre deti je zamerané na vytváranie bezpečného a podnetného prostredia, v ktorom majú možnosť objavovať a rozvíjať samé seba za prítomnosti rodiča. Hlavným pilierom programu je výtvarný proces, ktorý hrá dôležitú úlohu v rozvoji dôležitých kognitívnych a emocionálnych schopností detí. Skrze výtvarné aktivity sa deťom otvára cesta k efektívnejšej komunikácii a vyjadrovaniu vlastných myšlienok a pocitov. Tento proces pozitívne ovplyvňuje nielen ich schopnosť sociálnej interakcie, ale aj rozvoj emočnej inteligencie.
Kedy
- Každý štvrtok od 10:00-10:45
- Začíname od 5. októbra 2023
Platba
- Cena za stretnutie: 16,-eur
- (pri úhrade za 4 stretnutia vopred je cena 13,50,-eur)
Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť prostredníctvom objednávkového formulára uvedeného nižšie za informačným textom. Aby bola platba prijatá správne, nezabudnite uviesť variabilný symbol pri úhrade objednávky.
V poznámke uveďte prosím svoje meno a názov workshopu. Vaša prihláška sa považuje za záväznú až po uhradení účastníckeho poplatku.
Prihláška
- K dispozícií na www.umaumeniearteterapie.sk
- Počet účastníkov – max. 6. O poradí prihlásených rozhodne včasné uhradenie platby.
Kontakt
- S prípadnými otázkami sa môžete obrátiť na:
- Mgr. Lívia Sirotňáková
- umakurzy@gmail.com
- info@umaumeniearteterapie.sk
Informácie pre účastníkov skupín Zážitkového tvorenia pre deti
Artefiletický prístup
Na našich stretnutiach využívame artefiletický prístup.
Artefiletická expresívna tvorba stojí na pomedzí výtvarnej výchovy a arteterapie. I keď artefiletika využíva arteterapeutické prostriedky, nie je terapeutická. Prostredníctvom výtvarnej tvorby vedie dieťa k sebapoznávaniu a rozvoju sociálnych zručností.
Zvláštna pozornosť je venovaná zážitku z tvorby, pretože ten podnecuje prirodzenú detskú zvedavosť a tvorí základ pre poznávanie a učenie.
Princípy artefiletiky
Dieťa tvorbu využíva ako pomocný nástroj pre:
- poznávanie sveta
- ujasňovanie poznatkov o okolitej realite
- odreagovanie emócií
Využívame nehodnotiaci prístup
- Zdržujeme sa ako záporného hodnotenia, tak pochvaly
- Za dôležité považujeme popis činnosti, situácie a okolností
- Dieťa si tak buduje pocit vlastnej sebahodnoty a nie je závislé na sebapotvrdení od okolia
Reflektívny dialóg
- Cieľom je príležitosť k rozhovoru o zážitkoch a prežívaní z tvorby
- Napomáha uvedomiť si rozdiely a zhody v zážitkoch a aj to, že je to v poriadku
- Uvedomenie si našich rozdielov vedie k vlastnému sebapoznávaniu
Našim cieľom je vytvoriť bezpečné a rešpektujúce prostredie, kde deti môžu:
- Slobodne tvoriť
- Neboja sa, že niečo pokazia
- Nie sú závislé na hodnotení zvonka
- Rastie ich sebadôvera a chuť sa výtvarne prejaviť
Aké zručnosti rozvíjame?
- Rešpektovanie hraníc- druhých aj svojich vlastných
- Integráciu pravidiel v kolektíve- učíme sa neubližovať si a neničiť veci
- Zodpovednosť- deti sa samostatne rozhodujú, volia si vybrané materiály a činnosť
- Pomáhame deťom – zvládnuť proces separácie
- Obdobie vzdoru- prekonávame spolu v rešpektujúcom dialógu
- Zvládanie hnevu a agresívneho správania- porozumenie svojim emóciám a ako ich prejavovať
- Podpora sociálnych väzieb- hľadanie si kamarátov a osvojenie si zručností pri zvládaní konfliktov
- Komunikáciu- ako zdieľať svoje emócie a potreby
- Grafomotorické cvičenia- na podporu celého tela, jemnej a hrubej motoriky rúk
- Tvorivosť- ako prevenciu úzkosti